منوی دسته بندی

ارور و خطاهای لباسشویی دوو و رفع آن

ارور و خطاهای ماشین لباسشویی دوو و رفع خطاها 

یخچال فریزر دوو

امداد هوم سرویس مرکز آنلاین تعمیرات ماشین لباسشویی در شاههین شهر به راحتی و هر چه سریعتر اقدام به رفع عیب ارور و خطاها لباسشویی شما میکند یکی از ویژگیهای این مرکز برای شما همشهریان عزیز تست و بازدید لباسشویی بدون هیچ هزینه ایی و بصورت رایگان میباشد تا کاملن راجب پیغام خطا در ماشین لباسشویی اطلاعات کامل به دست آورید بعد در صورت نیاز اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی خود کنید .

ارور و خطاهای ماشین لباسشویی دوو
کد خطاراه حل
F1وجود مشکل در سیستم آبرسانی
F2عدم آبگیری
F4اختلال در پمپ تخلیه و گرفتگی
IEورودی آب
OEعدم تخلیه
UEتراز نبودن یا لباس زیاد
LEخرابی میکروسوئیچ یا درب
E2نشتی آب
E3خطای موتور فن
E4نشتی از دستگاه
E5ولتاژ متغیر
E6سیم کشی و برد
E8خرابی موتور
E9خرابی سنسور فشار ، هیدروستات
H1سنسور دمای خشکن کن
H2خرابی ترموستات
H4داغ شدن ترمیستور
H5دمای بیش از اندازه
H6خرابی المنت
H8کم بودن سطح آب ، داغ شدن بیش از حد المنت
PFEخرابی فیلتر پمپ

ارور f1 در لباسشویی دوو : 

ارور f1  در لباسشویی دوو به علت اختلال در سیستم آبرسانی ماشین لباسشویی میباشد  و باید عوامل زیر را مورد بررسی قرار دهید . 

  1. ورودی آب 

  2. فشار آب 

  3. شیر برقی 

ارور f2 : 

 علت نمایش این پیغام خطا  آبگیری نکردن دستگاه  اشکال از خرابی شیربرقی میباشد پس از تست شیر برقی و اطمینان از خرابی قطعه نسبت به تعویض آن اقدام کنید .

ارور f4 : 

با پیغام دادن این خطا در دستگاه متوجه میشویم که علت این خطا از عدم تخلیه لباسشویی میباشد پس بهتر از ابتدا از وضعیت شلنگ تخلیه و خمیدگی آن و پس ار آن  به تمیز کردن پمپ تخلیه فیلتر پمپ تخلیه بپردازم در بیشتر موارد این خطا حل میشود .

ارور IE : 

علت بروز این خطا به عوامل زیر بستگی دارد  و پس نشانن دادن این خطاها بهتر است بعد از تست ورودی آ ب این چند مورد را هم بررسی کنید و در صورت نیاز با متخصصان ما در شرکت امداد هوم سرویس تماس بگیرید . 

  1. انسداد فیلتر شیر برقی

  2. خرابی شیر برقی

  3. خرابی هیدروستات

  4. یکسره کار کردن پمپ تخلیه

  5. خرابی برد PCB

 

ارور OE :

علت به وجود آمدن این خطا در لباسشویی دوو به این معناس که عملکرد تخلیه آب با مشکل مواجه شده است و بهتر است که یک سرویسکار ماهر روی این مشکل کار کند در بهره اول علت اصلی این خطا پمپ تخلیه ماشین لباسشویی میباشد . ولی اگر عملکرد پمپ مشکلی نداشت باید چند نمونه از قطعات لیست زیر مورد بررسی قرار بگیرد . 

  1. مسدودیت لوله تخلیه

  2. خرابی هیدروستات

  3. خرابی شیر برقی

  4. خرابی برد

ارور UE :

هنگامی که این پیغام خطا در دستگاه شما رخ میدهد نشان از تراز نبودن یا نچرخیدن دیگ است چند روش را برای  بین بردن این خطا تست کنید اول اینکه همیشه مقدار لباس و حجم لباس را رعایت کنید  ولباسهای خود را تفکیک کنید دوم پایه های دستگاه را تراز کنید . 

توصیه میشود همیشه دور موتور خشک کن را روی 800 تنظیم کنید . 

 

ارور LE : 

3 علت به وجود آمدن این ارور در ماشین لباسشویی دوو

  1. خرابی میکروسوئیچ قفل درب

  2. فشردن سریع دکمه start/ pause

  3. خرابی برد الکترونیکی دستگاه

ارور E2 :

وجود این مشکل در لباسشویی دوو مشکل در ورودی آب دستگاه میباشد که باید این چند عامل بررسی شود خرابی شیر برقی ، خرابی حسگر سطح سطح آب ، فشار زیاد در ورودی آب ، خرابی بردالکترونیکی

ارور E3 :

ارور  یا خطای E3 نشان از این است که مشکلی در موتور فن دستگاه به وجود آمده است . ابتدا باید موتور فن باز شده و در صورتی که خراب شده آن را تعمیر یا تعویض نمایید .

ارور E5 :

زمانی که ماشین لباسشویی دوو شما به سختی شروع به حرکت میکند باعث خطای ولتاژ میشود پس این موارد در بروز این خطا سهیم است . خرابی موتور ، خرابی بلبرینگ ، برد و سیم کشی ، گیر کردن لباس بین درب در صورت هر گونه مشکل بهتر است با خدمات ما در تماس باشید.

ارور و خطای E6 در لباسشویی دوو :

زمانی که ماشین لباسشویی دوو این خطا را نشان دهد به معنی مشکل در موتور ، خرابی برد فرمان ، سیم کشی و سوکت ها میباشد .

ارور E8 :

یکی از مهمترین کدهای خطا که ممکن است با آن روبه رو شویداین پیغام خطا است این ارور به خرابی موتور دستگاه ربط دارد و باید سریعا برای رفع خرابی اقدام کرد وتا تعمیر و رفع عیب کامل امکان استفاده ازآن را ندارید . 

 ارور E9 :

این ارور به خرابی سنسور سطح آب یا همان هیدروستات اشاره میکند اگر با این خطا مواجه شدید ممکن است با مشکلاتی نظیر سرریزشدن آب ، آبگیری زیاد دستگاه و اختلال در فرآیند شستشو مواجه شوید . 

 با وجود این ارور در دستگاه باید به سراغ سنسور خشک کن برید و در ابتدا سیمهای مربوط به سنسور را بررسی کنید و مطمئن شوید مشکلی ندارد و بعد به سراغ تعویض سنسور بروید .

ارور H2 :

در ماشین لباسشویی دوو وظیفه تنظیم کردن دما به عهده ترموستات میباشد که به چه میزان آب را داغ کند با نشان دادن خطای H2 به دنبال رفع عیب در ترموستات دستگاه باشید .

ارور H4 :

این پیغام خطا به دلیل گرمای بیش از حد ترمیستور است . وظیفه ترمیستور کنترل دما در ماشین لباسشویی میباشد در صورتی که دمای المنت بیش از حد بالا برود این خطا نمایش داده میشود . 

ارور H5 :

هرگاه این خطا در نمایشگر نشان داده شد به دلیل دمای نامناسب آب میباشد پس این سه عامل را بررسی کنید .

  1. انتخاب دمای مناسب آب 

  2. تمیز کردن فیلتر ورودی آب

  3. چک کردن فشار آب 

ارور H6 یا H8 در ماشین لباسشویی دوو :

با نشان دادن این خطا در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل مشکل در المنت حرارتی باشد و بهتر است این موارد را بررسی کنید و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام کنید .

  1. بررسی المنت حرارتی 

  2. ترمیستور یا ترموستات

 ارور PFE :

دلیل ارور PFE مشکل در تخلیه آب میباشد پس راههایی که مانع از تخلیه آب میشود را رفع کنید 

  1. بررسی پمپ تخلیه

  2. گرفتگی مسیر خروجی لوله و جنت

  3. مسدود شدن فیلتر پمپ

  4. خرابی برد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری